Steeds meer bedrijven ontdekken de voordelen van WhatsApp om hun bedrijf te promoten. Via WhatsApp kan je direct communiceren met je doelgroep en bouw je een sterke relatie met ze op.
Met WhatsApp marketing maak je gebruik van de populaire berichtenapp WhatsApp om in contact te komen met je klanten. Sinds de introductie van WhatsApp Business, kunnen bedrijven een officieel profiel aanmaken waarin ze klanten kunnen informeren, ondersteunen en betrekken via gepersonaliseerde berichten.
WhatsApp is de ideale plek om marketingcampagnes uit te voeren omdat vrijwel iedereen actief is op het platform. Doordat WhatsApp wereldwijd beschikbaar is en cross-platform werkt (zowel op mobiele als desktopapparaten), biedt het enorme mogelijkheden voor bedrijven van alle soorten en maten.
Vrijwel iedereen gebruikt WhatsApp dagelijks om te praten met familie, vrienden en collega’s. Dit maakt het gemakkelijk om als bedrijf je doelgroep te benaderen.
WhatsApp werkt wereldwijd en op bijna elk type apparaat. Iedereen met mobiele data of wifi, waar je doelgroep zich ook bevindt, krijgt je bericht binnen.
Met WhatsApp kun je eenvoudig teksten, afbeeldingen, video's, spraakberichten en documenten versturen. Zo heb je creatieve vrijheid om je boodschap volledig te personaliseren.
Vrijwel iedereen gebruikt WhatsApp dagelijks om te praten met familie, vrienden en collega’s. Dit maakt het gemakkelijk om als bedrijf je doelgroep te benaderen.
WhatsApp marketing biedt de optie om een nieuwsbrief uit te zenden met waardevolle info en aanbiedingen. Dit vergroot de betrokkenheid en houdt klanten op de hoogte van nieuws.
Elk land heeft andere wetten waar ze zich aan moeten houden. Over het algemeen geldt er een regel waarbij je expliciet toestemming moet vragen aan je klanten om ze promotionele berichten te sturen.
Vrijwel iedereen gebruikt WhatsApp dagelijks om te praten met familie, vrienden en collega’s. Dit maakt het gemakkelijk om als bedrijf je doelgroep te benaderen.
Je moet vooraf duidelijk communiceren wat voor soort marketingberichten je gaat sturen en hoeveel berichten ze kunnen verwachten.
Je klanten moeten zich gemakkelijk kunnen uitschrijven of hun voorkeuren aanpassen.
Wanneer klanten zien dat je communiceert vanuit een business profiel, gaan ze weten dat het geen phishing is. Door je bedrijfsinformatie toe te voegen zoals een adres, e-mail of website, verhoog je hun betrouwbaarheid en kunnen ze eenvoudig contact met jou opnemen.
Je berichten moeten waarde bieden voor je klanten. Een hotelketen kan exclusieve kortingen aanbieden voor last-minute boekingen, speciaal gericht op klanten die al eerder hebben geboekt via hun WhatsApp-account.
Geef je berichten extra impact door afbeeldingen, video’s en spraakberichten te versturen. Een autodealer kan bijvoorbeeld korte video's sturen van nieuwe modellen of exclusieve beelden van auto’s die net zijn aangekomen in de showroom. Dit creëert een unieke en boeiende ervaring voor de klant.
WhatsApp biedt de mogelijkheid om op een persoonlijke manier te communiceren. Maak hier gebruik van door klanten op een vriendelijke, informele manier aan te spreken, en stem je communicatie af op hun specifieke behoeften.
WhatsApp Marketing biedt bedrijven een krachtig en veelzijdig platform om in contact te komen met hun klanten. Van gepersonaliseerde berichten tot geautomatiseerde meldingen, de mogelijkheden zijn eindeloos. Door WhatsApp strategisch in te zetten, kun je niet alleen de betrokkenheid verhogen, maar ook langdurige klantrelaties opbouwen.
Wij helpen je graag verder om de kracht van WhatsApp te benutten voor je marketingcampagnes. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie of om te beginnen met je eigen WhatsApp marketingstrategie.
Start vandaag met Smstools en verstuur SMS via internet