Smstools

Klantverhaal: Donaties stimuleren per SMS

Donaties stimuleren per SMS

Donaties stimuleren per SMS

Kom op tegen kanker

Kom op tegen kanker is een Vlaamse vzw die het voortouw neemt in de strijd tegen kanker. Ze zijn afhankelijk van gulle donateurs om initiatieven te financieren. Om deze donateurs een extra stimulans te geven, besloot de vzw Kom op tegen Kanker samen te werken met Smstools.

Om dit nobele initiatief te steunen, stelde Smstools een shortcode (8686) ter beschikking om te gebruiken in de SMS campagne. Potentiële deelnemers konden een SMS met een specifiek keyword versturen naar 8686 shortcode. Het specifieke keyword  was '1000' of 'duizend'. Wanneer iemand een bericht met het correcte keyword verzond naar de shortcode, ontving de zender een SMS bericht terug. In het ontvangen SMS bericht werd de webpagina URL gecommuniceerd waar men kan doneren. Men kon via één simpele klik op de URL meteen doorspringen vanuit het SMS bericht naar de webpagina om de donatie te voltooien. 

Het gebruik van SMS berichten in deze campagne had vele voordelen. Zo wist men precies hoeveel personen er een SMS naar de shortcode hebben gestuurd en hoeveel personen op de URL in het ontvangen bericht hebben geklikt. Verder wogen de geringe SMS kosten niet op tegen de donaties die dankzij de SMS campagne werden ontvangen.

Donaties stimuleren per SMS