KFC zet al jaren in op het succesvol afhandelen van klantenklachten om zo een negatieve klantervaring te transformeren in een positieve. Ter digitalisatie van de traditionele aanpak werkt KFC nauw samen met Coupontools en Smstools.
Coupontools: KFC verstuurt papieren vouchers per post naar klanten die een klacht indienden. Om deze aanpak te digitaliseren werkt KFC samen met Coupontools. Zo werden er digitale vouchers ontworpen en verdeeld. Dankzij een slimme API-connectie tussen Coupontools en hun huidige CRM-systeem (Zendesk) en POS-systeem (Aloha POS), kon er geautomatiseerd worden waar nodig. Dankzij de Coupontools software kan deze voucher maar één keer gebruikt worden door de klant.
Smstools: Dankzij de connectie tussen Coupontools en Smstools is de automatische distributie van de vouchers een fluitje van een cent. Bij het indienen van de klachten weet men precies welke klant de klacht heeft geformuleerd en zal het geregistreerde nummer voor deze klant een SMS bericht ontvangen met een voucher. In het SMS bericht wordt zowel de URL van de digitale voucher meegestuurd als de unieke voucher code. Deze code toont men aan de kassier, de kassier voert deze in in het POS en bij succesvolle validatie kan de klant genieten van de voucher.
Start vandaag met Smstools en verstuur SMS via internet