De sms is misschien voor sommige net zo gedateerd als het faxapparaat. Toch kan deze eenvoudige technologie je een voorsprong bezorgen in de huidige e-commerce wereld waarin de kleine zelfstandige verdrongen wordt door de grote internetgiganten. Hoe kan sms je precies helpen? Simpel, de consument is veeleisender dan ooit en voor hun is het niet meer dan vanzelfsprekend dat hun winkelervaring soepel en probleemloos verloopt. Als er problemen zijn willen ze een snelle oplossing. Daar helpt sms je bij.
1. Bied extra service dankzij sms
Of je nu werkt in een wereldwijde multinational of een moedige start-up, e-commerce wordt steeds complexer. Koopkracht en distributie zijn niet langer de beslissende voordelen, je moet andere manieren vinden om je te onderscheiden van je concurrentie. Via sms kan je extra services bieden zoals: updates, product- en klantenservice, … Deze kleine berichtjes kunnen de winkelervaring en dus ook de -tevredenheid verbeteren, waardoor mensen naar je onderneming terugkeren.
2. Voldoe aan de hedendaagse klantgerichte ervaring
Je bent niet de enige aanbieder op de markt. Zelfs al ben je lokaal de enige verkoper van een bepaald product, wil dat niet zeggen dat je klant ergens anders geen soortgelijk product kan vinden aan een scherpere prijs. Om klanten te overtuigen van je kwaliteit, moet je meer bieden dan een slimme webshop of interessante blog. Je moet een concurrentieel voordeel ontwikkelen.
De ervaring, beleving en service die je je klanten aanbiedt, is tegenwoordig zeker zo belangrijk. Een klant heeft namelijk vier keer meer kans om bij een concurrent een product te kopen als die een betere service aanbieden. 55% van de consumenten geeft aan dat ze bereid zijn meer te betalen voor een betere winkelervaring en kwalitatievere service.
Prijs is nog altijd belangrijk, maar het is lang niet meer de enige focus van de klant. Er wordt wel eens gezegd dat de klant koning is, maar tegenwoordig wil de klant zich ook echt een koning voelen in je winkel. Snelle sms-updates en ondersteuning kunnen helpen om de winkelervaring te optimaliseren.
3. Sms heeft tal van voordelen
Klantenservice: indien je ervoor kiest dat klanten kunnen reageren op je sms’en, kunnen zij op een gemakkelijke manier communiceren met je aftersalesteam.
Minder afleverproblemen: het hoge openingspercentage (98%) van sms’en zorgt ervoor dat vrijwel al je klanten precies weten wanneer hun bestelling aankomt, in tegenstelling tot een gemiste e-mails.
Altijd beschikbaar: het is altijd mogelijk dat je klanten op bepaalde momenten geen internetverbinding hebben. Indien je gebruik maakt van sms zullen je berichten en notificaties altijd aankomen, zelfs al heeft de ontvanger op dat moment geen Wifi of 4G.
Hoe kan je sms benutten in de winkelervaring?
Smstools is een kosteneffectieve en multifunctionele tool. Overweeg je sms te gebruiken om je klanten op een snelle manier te beantwoorden en om notificaties/promoties te verzenden?
Start vandaag met het gebruik van SMS in je klantenervaring en ontvang 5 gratis test credits.