Black Friday is weer in zicht. Laat de knotsgekke kortingen dus maar weer losbreken. Maar wat is Black Friday precies? Kan ik sms-communicatie inzetten om mijn Black Friday deals te promoten? Op al deze vragen krijg je hier een antwoord!
Wat is Black Friday?
De dag na Thanksgiving, traditioneel de 4de vrijdag van november. Op deze dag geven handelaars enorme kortingen op tal van producten.
De term ‘Black Friday’ komt oorspronkelijk uit Amerika. Black Friday werd gebruikt om te verkeersdrukte in de stad te benoemen. Maar ook de zegswijze ‘going from red to black’ heeft er iets mee te maken. Black Friday zou het referentiepunt zijn waarop de meeste winkels eindelijk winst genereren. Het weerspiegelt het belang van de eindejaar periode voor het jaarresultaat is.
Eveneens is er ook nog Cyber Monday. Dit is feitelijk de digitale/online tegenhanger. Waar Black Friday winkelbezoeken stimuleert, legt Cyber Monday de focus op het online bestellen.
Sms voor Black Friday? Wel hierom!
Sms-communicatie is dé manier bij uitstek om snel en efficiënt het juiste publiek te bereiken. Dit zien we ook terug onder ons cliënteel. Op Black Friday vliegen er bij Smstools immers recordaantallen sms-berichten de deur uit.
Waarom sms-campagnes via Smstools?
- Snel & efficiënt
- Persoonlijk
- Kosteneffectief
- Betrouwbaar
- Enorme open ratio. 99% van de gevallen binnen de 5 minuten gelezen.
- Digitale kortingsbonnen per sms
- Gebruiksvriendelijk
- Gratis gebruik. Betaal enkel verbruik.
Uitsturen van je sms-campagne: Het gulden drieluik.
Onze klanten geven de voorkeur om meerdere sms-berichten rond Black Friday te versturen.
- De introductie
Laat de ontvanger weten dat er een enorme korting op hem staat te wachten. Informeert hem over de timing, de voorwaarden en stimuleert de ontvanger om verdere actie te ondernemen.
- De reminder op Black Friday zelf
Deze wordt vaak op de feestdag zelf verstuurd. Maar om toch wat op te vallen is dit vaak al het 2de contactmoment in plaats van de introductie. Het doel van dit bericht is de ontvanger er attent op maken dat de deal nog steeds actief is, waar deze terug te vinden is en hoelang deze nog duurt.
- De last chance
Dit is het sms-bericht op de dag dat je promotie zal stoppen. Je wilt de ontvanger een laatste kans geven om alsnog over te gaan tot aankoop. Vaak worden er woorden als ‘de tijd is bijna op’ of ‘laatste kans’ of ‘mis dit niet’ toegevoegd om de nodige urgentie te creëren.
Wat is de beste tijd om uit te sturen?
Het effectiefste tijdstip aanduiden, is lastig. Dit hangt af van branche tot branche. Wij kunnen concluderen dat de meest populaire tijdstippen 8u, 10u en 20u zijn. Tussen 13-15u waren tevens ook nog populaire tijdstippen. Je moet jouw publiek kennen om hen de juiste sms op het juiste moment aan te bieden!
Hoe vul je je sms-bericht?
Natuurlijk moet je het sms-bericht vullen met relevante content. Een digitale kortingsbon komt hierbij als geroepen. Met onze in-house softwaretool Coupontools kan je zelf je eigen digitale coupons maken, verdelen en valideren. Eerst design je zelf de coupon en configureer je de instellingen. Vervolgens voeg je de coupon URL toe aan je berichten via onze sms software. De URL staat in het bericht, de ontvanger kan dus rechtstreeks naar zijn kortingsbon gaan! De ontvanger volgt de stappen op de digitale kortingsbon en laat deze coupon uiteindelijk valideren door de kassamedewerker om de korting te verkrijgen. Hieronder vind je enkele mooie voorbeelden van onze verschillende coupon types!
Laat Black Friday zeker niet aan je voorbij laten gaan als handelaar. Sms is één van de krachtstigste communicatietools. Verstuur gerichte digitale marketing campagnes naar al je ontvangers en stimuleer zo je conversies en verkoop.
Maak nu je proefaccount aan en verstuur vandaag nog je eerste berichten!
REGISTREER
Wil je meer informatie? Contacteer ons!
Op zoek naar digitale coupon oplossingen? Check Coupontools!