Door klanten aan te moedigen om te betalen, verhoog je eenvoudig de cashflow van je bedrijf in evenwicht brengen, je incassotarief verbeteren en de incassokosten verlagen. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen van sms-communicatie voor incasso.
- 99% openratio: 93% van de smartphonegebruikers heeft zijn mobiele telefoon altijd binnen handbereik en 99% hiervan leest zijn berichten meteen als ze binnenkomen.
- Verhoogde responsratio's: Als het gaat om het innen van schulden, is het verkrijgen van een reactie van klanten van groot belang. Veel klanten weigeren om oproepen of e-mails te beantwoorden, maar reageren wel op sms-berichten.
- Maak belangrijke fondsen vrij: Traditionele incassomethodes zullen het budget van je bedrijf aantasten. Geautomatiseerde tekstoplossingen zijn kostenefficiënt.
- Bereik alle klanten onmiddellijk: Bereik onmiddelijk al je klanten door SMS-berichten te versturen. Je kan ook ook ontvangstbewijzen inschakelen om gederegistreerde nummers of mislukte leveringen te identificeren.
- Verbeter de relatie met uw klanten: Incasso is stresserend voor zowel jouw bedrijf als de klant. Wie weet welke ongelukkige omstandigheden kunnen hebben geleid tot een gemiste betaling? Tekstberichten bieden een niet-invasief communicatiemiddel dat uw relaties met klanten niet in gevaar brengt.
- Bespaar tijd: Je kan veel tijd besparen met het innen via SMS'jes door volledig gebruik te maken van geautomatiseerde software en bericht sjablonen. Zo kan je één sjabloon gebruiken om een lijst met contactpersonen een uniek bericht te sturen.
- Creëer een gevoel van urgentie: Tekstherinneringen creëren een gevoel van urgentie dat het belang van tijdige betalingen versterkt. Zorg ervoor dat je vervaldata en andere nuttige informatie toevoegt om klanten te overtuigen tijdig te voltrekken.
Nuttige SMS-sjablonen voor incasso
Bekijk onze sms-sjablonen voor incassoberichten die de officiële e-mails van incassobureaus repliceren en vertel ons wat je ervan vindt. De elementen tussen '[]' worden vervangen door persoonlijke elementen.
1. Kennisgeving
“Beste [KLANT], wij willen u eraan herinneren dat het bedrag van [BEDRAG] verschuldigd was op [DATUM]. Gelieve de betaling uiterlijk uit te voeren voor [VERVALDATUM] om verdere kosten te vermijden.”
2. 2de Aanmaning
“Beste [KLANT], we hebbe het bedrag van [BEDRAG] nog niet ontvangen dat verschuldigd was op [DATUM]. Indien uw betaling niet binnen de 7 dagen wordt ontvangen, zullen wij gerechtelijke stappen ondernemen. Wij dringen er op aan om de betaling uit te voeren”
3. Laatste herinnering
“Beste [KLANT], ondanks onze vorige herinneringen hebben wij de betaling nog steeds niet ontvangen. Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat wij genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen om de schuld terug te vorderen.”
4. Het informeren van de debiteur over juridische stappen
"Beste [KLANT], omdat u de schuld van [BEDRAG] niet heeft betaald, hebben wij uw zaak doorverwezen naar de rechter. U wordt door een officiële advocaat op de hoogte gebracht van de datum van de zitting.
5. Bedankt Bericht
“Beste [KLANT], uw betaling van [BEDRAG] is geaccepteerd. Uw schuld is vereffend. Dank u wel!”
Sms-incasso heeft vele voordelen. Als je klaar bent om deze strategieën voor je bedrijf te implementeren, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder!
Start vandaag nog met incasso SMS en krijg 5 gratis test credits!